reklama

Menšina?

V denníku SME sa teraz neobvykle rozsiahlo píše o homosexuáloch. Samozrejme všetci sa zastávajú ich "práv". Ozajstných argumentov prečo by mali homosexuáli mať možnosť zosobášiť sa či adoptovať si deti, či množstvo iných podľa nich práv podľa mňa neadekvátnych požiadaviek chýba. A tak sa rozhodli poňať to politicky. Homosexuálov prehlásili za menšinu a poukazujú na to, že tejto menšine sú upierané práva.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Ide však naozaj o menšinu? Ak som si pozeral výklad slova menšina na českej wikipédií zistil som, že po formálnej stránke autorovi článku v ktorom homosexuálov prehlásil za menšinu je len málo čo vyčítať. Treba však pripomenúť, že z kontextu článku je jasne viditeľné, že autor hovorí o menšine z politického hľadiska. Avšak je správne prehlásiť za menšinu a to najmä z politického hľadiska kohokoľvek? Určite nie. Prečo? Lebo politická menšina sa snaží o zrovnoprávnenie s väčšinovou časťou obyvateľstva a má na to legitímne právo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za menšinu z politického hľadiska je možné považovať napríklad národnostnú alebo náboženskú menšinu. Je normálne, že niekto je Rus, Slovák, Angličan, respektíve katolík, evanjelik, moslim či hinduista. Nie som si však istý, či to isté môžeme prehlásiť o homosexuáloch. Potom by sme mohli za menšinu prehlásiť i pedofilov a bojovať za ich práva. (V niekrtorých krajinách sa to už deje. Pedofili si zakladajú politické strany a dovolávajú sa svojích práv, keďže nevidia dôvod prečo by oni mali mať menšie práva ako homosexuáli.)

Ja nemám nič proti homosexuálom. Neodsudzujem ich a už vôbec im nezávidím životné problémy, ktoré musia riešiť. Avšak nemyslím si, že ak sa bude téma homosexuálov politizovať bude správne vyriešená. Niektoré problémy sa proste politicky riešiť nedajú, respektíve sa takto situácia len zhoršuje. Východisko by mohlo byť skôr v nejakom centre pomoci pre týchto ľudí, kde by sa im niekto snažil úprimne pomôcť a riešiť ich problémy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PS: Priznávam vážne nedostatky predchádzajúcej argumentácie. Ospravedlňujem sa za chybu. Bola spôsobená tým, že som v časovej tiesni a blogu som nemohol venovať toľko času, koľko by som si predstavoval.

Michal Čop

Michal Čop

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Mišo zo Sniny. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu