Quo Vadis železničná preprava na Slovensku?

Autor: Michal Čop | 6.6.2011 o 18:49 | (upravené 13.6.2011 o 13:39) Karma článku: 7,10 | Prečítané:  1244x

Včera som po dlhšej dobe cestoval pravdepodobne tým najluxusnejším spojom, aký našincovi ponúkajú Železnice Slovenskej republiky. Konkrétne vlakom Inter City Gerlach. Po piatich hodínách cesty do Košíc a následnom prestupe a ďalšom cestovaní (či skôr teriganí), ktoré trvalo skoro 2 hodiny sme konečne došli do Humenného, samozrejme s meškaním. Po takom dlhom čase som už mal železničnej prepravy v podaní ŽSR akurát tak dosť. Bohužiaľ tragikomédia pokračovala aj doma.

Po príchode domov som sa navyše dočítal, že cena cestovných lístkov na vlak sa má zvýšiť. A vtedy som si povedal to je nehoráznosť. Veď to bol trest a nie služba, za ktorú by si mal slušný človek platiť.

Ja chápem, že železničná doprava na Slovensku a všetky firmy, ktoré ju prevádzkujú sú na tom finančne veľmi zle, ale zvyšovanie cien lístka považujem za  zneužitie monopolného postavenia na trhu. Tento krok taktiež nechápem z toho dôvodu, že železnice sa popri zdražovaní nesnažia o zvýšenie štandardu nimi poskytovaných služieb. Čo tým myslím? Tak napríklad, že sa nesnažia o zrýchlenie prepravy, modernizáciu vozňov (zníženie hluku vo vozni i na staniciach pri brzdení, klimatizácia, elektrické zástrčky vo vozňoch, wifi pripojenie na internet, slušné WC, atď), zlepšenie služieb ponúkaných cestujúcim, trebárs, že steward, ktorý chodí po vlaku s vozíkom s občerstvením by náš vozeň navštívil častejšie ako dvakrát počas piatich hodín a podobne.

Samozrejme nejaké to zlepšenie je badateľné, no ja píšem o niečom viac ako je nasadenie tridsiatich klimatizovaných vozňov za posledných možno desať rokov(z ktorých na východnom Slovensku premávajú možno dva) a ktoré sú už teraz považované v celom vyspelom svete za zastarané.

Osobitnou kapitolou v tomto, zdá sa začarovanom kruhu, sú vlakušky. Tie len vykresľujú bezmocnoť a nemôžem sa ubrániť pojmu neodbornosť riešenia problémov Slovenských železníc. Nechápem ako môže niekto zamestnať pohľadné ženy na to, aby sa raz za 5 hodín cesty ukázali vo vozni bez toho, aby niečo spravili alebo aspoň povedali a pritom avizuje hromadné prepúšťanie.

Takže kam kráčaš železničná preprava na Slovensku?

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Na jar minister práce Ján Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín v odvetviach, v ktorých to bude potrebné.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy pre SME a The Slovak Spectator ukázali top obchody, pri ktorých radili.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?